Richard Heiberg ny styreleder i Sparebankstiftelsen Hedmark

Richard Heiberg er valgt som ny styreleder i Sparebankstiftelsen Hedmark. Foto: SpareBank 1 Østlandet

Den nylig avgåtte konsernsjefen i SpareBank 1 Østlandet overtar som styreleder i Sparebankstiftelsen Hedmark.

Om Sparebankstiftelsen Hedmark

Sparebankstiftelsen Hedmark forvalter den kapitalen som er bygget opp i tidligere Sparebanken Hedmark gjennom nærmere 180 års bankvirksomhet i fylket.

Stiftelsen er den største eieren i SpareBank 1 Østlandet og en del av utbyttet som stiftelsen mottar fra banken, deles hvert år ut som gaver til Hedmarksamfunnet.

Siden 2017 har stiftelsen gitt gaver for over 700 millioner kroner til idrett, friluftsliv, kultur, utdanning, næringsutvikling og humanitært arbeid i Hedmark.

Totalt forvalter stiftelsen 11,7 milliarder kroner, noe som gjør den til en av landets største stiftelser.

Generalforsamlingen i Sparebankstiftelsen Hedmark har valgt Richard Heiberg som ny styreleder i Sparebankstiftelsen Hedmark.

Heiberg er godt kjent blant medlemmene i Sparebankforeningen som konsernsjef i SpareBank 1 Østlandet og mangeårig styremedlem i foreningen. Hans kvalifikasjon som styreleder behøver ikke betviles etter 14 år som konsernsjef i banken stiftelsen er eier i.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven. Stiftelsen støtter mange viktige prosjekter for regionen og er en viktig støttespiller for frivilligheten. En storsatsning for Sparebankstiftelsen Hedmark er utdanning og kunnskap, ikke minst initiativet til etableringen av stiftelsen Innlandet Science Park hvor første avdeling åpner på Kongsvinger i mai i år, sier Heiberg i en pressemelding.

Generalforsamlingen valgte også ett nytt styremedlem til styret i sparebankstiftelsen; Ida Dyreng. Dyreng er bosatt i Elverum og jobber som daglig leder i Destinasjon Trysil.

Ida Dyreng
Ida Dyreng er nytt styremedlem i Sparebankstiftelsen Hedmark.

Styret ser etter generalforsamlingen slik ut:

• Richard Heiberg – Styreleder
  • Hanne Sverdrup Dahl – Styremedlem