Her er programmet for Sparebankdagene 2024

Publisert

Programmet for Sparebankdagene 2024 er klart. Her kan du se hvem, hva og hvor for årets største samling for norske sparebanker og sparebankstiftelser.

Høstens store hendelse i Sparebank-Norge nærmer seg og vi gleder oss til å dele 18. og 19. november med dere på Clarion The Edge Hotel i Tromsø.

Fullt program med bidragsytere er på plass og ligger lett tilgjengelig på sparebankdagene.no.

Her er et utdrag av programmet:

Mandag

• Mandag har vi en lukket konferanse for sparebankstiftelser og gaveansatte i sparebankene. En egen agenda for konferansen blir sendt ut snarlig.
  • Mandag kveld blir det sosial samling med fingermat og god drikke for medlemmer.

Tirsdag:

• Prof. Tore Bråthen, leder for Sparebankutvalget kommer for å snakke om den ferske rapporten fra utvalget.
  • Menon Economics vil presentere en rykende fersk analyse av sparebankenes betydning for kompetansearbeidsplasser, kapitaltilgang og levende lokalsamfunn.
  • Hvilke konsekvenser får Sparebankutvalgets vurderinger for sparebanknæringen? Arctic Securities, Sparebank 1 Nord-Norge og Sparebankstiftelsen Sparebanken Sør deler sine vurderinger.
  • Politisk debatt om sparebanknæringens fremtid i Norge.
  • Styrearbeid i sparebanknæringen; Finanstilsynet, Folketrygdfondet og et panel gir sine innspill.
  • Hvordan kan bærekraft gi god butikk for bankene NÅ? Finans Norge, Eksportfinans Norge og et panel av medlemmer og rådgivere deler sine erfaringer.
  • Statsepidemiolog Anders Tegnell vil holde et foredrag om hvordan man står for det man tror på - selv når verden går av hengslene.

Vel møtt i Tromsø!